SURROUND YOURSELF ONLY WITH PEOPLE WHO ARE GOING TO LIFT YOU HIGHER

Friday, August 14, 2009

Warna warni

bercakap mengenai persahabatan, sampai bila-bila pun tiada noktahnya. berfikiran positif, boleh membantu kita menjadi orang yang lebih baik. walaubagaimanapun, sesetengah perkara memerlukan kita untuk berfikir dari sudut positif dan negatif.

dalam persahabatan ada naik turunnya. itu apa yang aku dapat melalui pengalaman hidup. mungkin betul tanggapan itu, tapi bagi aku walau ada naik turunnya persahabatan itu, janganlah sampai terputus hubungan. maksud disini walaupun ada konflik dalam sesebuah persahabatan, aku rasa pasti ada jalan penyelesaian yang sesuai yang mungkin dapat menyelamatkan hubungan persahabatan itu.

bagi aku hubungan persahabatan teramat istimewa. dengan niat yang murni dan hati yang tulus, aku selalu berdoa agar hubungan persahabatan aku akan kekal dunia akhirat. itu yang aku inginkan, mungkin akan jadi kenyataan ataupun mungkin jadi sejarah hidup yang tak akan pernah aku lupakan. mengimbau kembali waktu sekolah, belajar di uni dan alam pekerjaan sangat berbeza kehidupan yang dilalui. pengalaman hidup memberi satu pengajaran yang amat jelas mengenai persahabatan. makin lama kita hidup makin banyak perkara yang berlaku, makin bertambah ilmu hidup.

aku adalah aku pada hari semalam, hari ini dan esok. tiada apa yang berubah kecuali kamu.

No comments:

Post a Comment

Promise you won't forget me, because if I thought you would, I'd never leave